Ad astra per aspera – hogyan vezetnek a nehézségek a boldogsághoz?

A siker és boldogság titka az Érzelmi Intelligencia?! Szerintem nem ez a legfontosabb, ez csak vele jár.

Amint megérted, hogy az értelem, a tudás nem elég, mert nem csupán a test, nem csupán a fizikai vagy szemmel látható világ létezik, és rájössz, hogy meg kell érezned a dolgok lényegét, nem pedig megmagyaráznod.

Akkor fogsz ráébredni a nagy Igazságra, de legalábbis az első lépcsőfokra.

Minden ember más és más, egyedi, különleges, megismételhetetlen, saját – karmikus – életfeladattal.

Ha szülő vagy, kaptál egy gyönyörű ajándékot, egy tiszta tükröt ahhoz, hogy teljesítsd mindezt ebben az életben.

Élj vele!

Az, hogy ezt most nehezítő körülménynek éled meg, az lényegtelen a nagy egész szempontjából, mert:

„Ad astra per aspera.”  (Nehézségeken át vezet az út a csillagokig.)

Ha nem vagy szülő, akkor is a földi, göröngyös úton jársz, akkor is van egy életfeladatod, amit magadnak választottál.

Mennyit látsz ebből?

Mennyit látsz magadból?

Az EQ (érzelmi intelligencia) kulcs az önismeretben.

Az, hogy tudd, ki vagy, a neveden és külső ismertetőjegyeiden, szerepeiden túl, létfontosságú, ha egyáltalán eljutsz idáig, hogy elgondolkodsz ezen!

Rácz Mónika önismereti mentor

Nem véletlen lett a mottóm:

Ismerd meg gyermeked és megismered önmagad!

Kapunk életfeladatot (ha messzebbről nézzük, akkor választunk), és kapunk mintákat.

Ezeket kell letisztázni, meglátni, felismerni, egyáltalán elég bátornak lenni, hogy ránézzünk, és ne másokat okoljunk mindezért. 

Megengedni, hogy érezd a fájdalmat, a veszteséget, a haragot, a bánatot, mert anélkül nem megy, hisz minden érzelem VAN, minden érzelem lehet, akkor is, ha becsukod a szemed, szőnyeg alá söpröd, vagy homokba dugod a fejed.

Amiről nem beszélünk, az attól még van, akkor is, ha nem mondjuk ki, bármilyen oknál fogva.

Ezért nem jó tabusítani!

Most teszem ide, hogy ahhoz is érzelmi intelligencia kell, hogy el tudd dönteni, hogy mikor, milyen helyzetben, kinek és milyen módon beszélsz (kommentelsz) valamiről, ne mossuk össze most a másokkal való kommunikációt, hiszen az önmagunkban zajló párbeszéd a téma!

Figyeld meg, hogyan viselkedsz a különböző helyzetekben!

Ha van gyermeked, akkor vele, ha nincs, akkor a belső gyermekedre figyelj!

Ne ítélkezz magadon, csak szemléld és lásd meg a magasabb nézőpontot, és indulj ki most abból, ha eddig nem tetted.

A hibák tapasztalatok, szükségesek, mindig is voltak, vannak, és lesznek.

Azokból tudsz tanulni és továbblépni.

Fontos, hogy hibázzunk!

A gyermeked is hibázhat! 

Soha nem az a baj, hanem az, ha nem vonjátok le a tanulságot, és nem törekedtek kijavítani, jobbá tenni, és nem tanítod meg a felelősség vállalására a természetesen létrejövő következmények megmutatásával.

Lásd meg a körülötted lévő csodákat, ismerd fel a jeleket, olvass a természet nyitott könyvéből, mert minden a Rendben és minden Érted van!

Légy bátor, nézz szembe és láss, hibázz, tanulj belőle, és mindig eggyel többször állj fel, mint ahányszor padlón találod magad!

Tanulj meg szeretni, csupán ennyi az egész! 

Szeretettel:

Mónika 🌸 lélek-vezető, önismereti mentor, a szülők támogatója!

Egyeztessünk időpontot

+3630/385-7038

Szántó-Külitsné Rácz Mónika

  1. Óvodapedagógus oklevél – ELTE Tanító- és Óvóképző Kar
  2. Közoktatás vezető és pedagógus szakvizsga – BME Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
  3. Napközbeni Gyermekfelügyelet Tanúsítvány – MACSKE
  4. Személyközpontú művészetpedagógia továbbképzés – Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
  5. Művészetek az óvodában szakmai továbbképzés – Neteducatio Kft.
  6. Montessori alaptanfolyam – Magyarországi Montessori Egyesület 
  7. „Félfigyelemből a teljes figyelembe” – Kokas Klára zenéből indított módszere a személyiség harmonikus fejlesztésére alap és haladó tanfolyama – Kokas Klára Agape Zene-Életöröm Alapítvány
  8. A Kokas Pedagógia sokszínűsége módszertani szakmai nap – Sztuppán Irén Művészeti Alapítvány
  9. BTM nehézségek megoldása hatékony részképesség fejlesztő módszerekkel és coaching technikákkal képzés – Műszaki Könyvkiadó 
  10. Az autizmus spektrumzavarban érintett gyermekpopuláció ellátásához szükséges alapvető elméleti és gyakorlati ismeretek – Vadaskert Alapítvány
  11. ADHD – Bethesda Gyermekkórház 
  12. Fogyatékosság-részképességzavar, Tanulási nehézségek, Tanulási technikák, ADHD, Szenzoros Integrációs Terápia, Étkezési zavarok és kezelésük, Mediációs technikák online workshopok – Patrónus Ház és Bárányfelhő Fejlesztő- és Terápiás Központ
  13. Bukfenc Játékkatalógus a tanulási zavarok megelőzéséhez – Dr. Gyarmathy Éva
  14. Amit az óvodás gyermekről tudni kell – Mód-Szer-Tár program Dr. Kolozsváry Judit szakpszichológussal
  15. Kommunikációs zavarok az óvodában tréning – Bokor-Bacsák Györgyi
  16. Az óvodás gyermek szexuális érdeklődése előadás – Bóna László
  17. Gordon iskola szülői eredményesség tanulás tréning – Kiss Éva
  18. Játék-Mozdulat-Tánc az óvodás gyermekek mozgásfejlesztése magyar népi játékokkal továbbképzés – Wirkerné Vasvári Éva
  19. Népmesék a halálról gyermekkorban képzés – Bajzáth Mária 
  20. Népmesék az óvodában képzés – Bajzáth Mária
  21. Népmesék, kortárs mesék, életmesék képzés – Kádár Annamária
  22. Baby-sitter, csecsemőgondozási és elsősegélynyújtási tanfolyam – Magyar Vöröskereszt
  23. Pránanadi 1.-6. mesterfokozat és Pránanadi Reinkarnáció – Petrezselyem József és Sütő Imre
  24. A szülőség művészete kurzus és Egység Áldás Adó tanfolyam – Gálik Klára O&O Academy
  25. Elengedés tanfolyam Sedona módszer – Palacskó András