A szeretet a figyelemmel kezdődik – önismereti utazás szülőként

Amikor fáj a fejem, azt képzelem, most íródnak át azok a gyermekkori berögzült mintáim, amiket kislány koromban tapasztaltam, és megtanultam, hogyan éljek túl, hogyan lehet olyannyira alkalmazkodni, hogy a másiknak jó legyen, közben a saját igényeimet, és nem is létező önbecsülésemet jól háttérbe szorítva.

Mindezt persze tudatalatt, úgy csináltam, ahogy egy „normális” gyermek teszi, mert inkább saját magát kérdőjelezi meg, mint a felnőttet, a referenciaszemélyt.

Felnőtt koromban szépen újra is éltem mindent, és alkalmaztam azt, amit tudtam, a megszokottat, mert cseppet sem voltam tudatos arra, hogy mi is történik.

Pláne nem tudtam, hogy nem ez a dolgok rendje.

(Sőt, ki vagyok én, hogy irányítsam a saját életem?!)

Bár, ha őszinte akarok lenni magammal, egészen kislány voltam, mikor megfogalmaztam magamban, hogy ez nem jó, ez nincs így jól, a szeretetnek nem ilyennek kellene lennie, és én meg tudnám adni egy kisgyermeknek, amire vágyik.

Ezért lettem óvónő, hogy soknak is megadjam, és jól sikerült!

Most, hogy már látom, felismertem, eljutottam ide az önismeretben, még mindig belekerülök, de legalább már látom. Egyre hamarabb és egyre szélesebb látómezőben.

Látom magam, és tudom magam kívülről figyelni.

Amihez egyébként szeretet kell! Mert a szeretet a figyelemmel kezdődik.

anya és gyermeke szülői önismeret

Tudom, hol van a gyökere ennek az egész helyzetnek, amibe újra és újra benne találom magam, sőt benne tartottam magam évekig, csak most már tudom, hogy lehet másképp, tudok választani, tudok – még nem mindig – NEMet mondani!

Na, már most ezt a tudást szeretném Neked átadni:

  1. Van választásod!
  2. Ne tedd ezt gyermekeddel!

Ismerd meg gyermeked és megismered önmagad!

A kisfiam után, a lányom most a legnagyobb tanítóm.

Kincső – mert a legnagyobb KINCS Ő, arra tanít, hogy szeressem magam!

A gyermekeinktől ez talán a legfontosabb, hogy megtanuljuk, hogy milyen könnyedén vannak jelen, mennyire nem bántják magukat, hogyan tudnak örömmel játszani, élni, felhőtlenül, szabadon.

Néhány jótanács emlékeztetőül magamnak, és persze viheted magaddal Te is!

💜 Szeressem magam annyira, hogy méltatlan helyzetekbe nem megyek bele.

🧡 Szeressem magam annyira, hogy kiállok magamért.

💙 Szeressem magam annyira, hogy elismerem önmagam.

💚 Szeressem magam annyira, hogy magamról is gondoskodok.

❤️ Szeressem magam annyira, hogy magamat választom, még ha ez másnak nem is tetszik.

Ezzel mutassak példát, ezt adjam útravalóul, ne traumákat, bizonytalan kötődést, társfüggőséget stb.

Hiszen szabadnak lenni nem azt jelenti, hogy azt csinálok, amit akarok, hanem azt, hogy nem kell azt tennem, amit nem akarok, ami nem én vagyok.

Nem kell alárendelnem magam senkinek és nem kell küzdenem senkivel. 😇

Választhatok!

Választhatom magam!

Tanulhatsz Te is a gyermekedtől, ha „látod” őt, ha jól szereted.

Ha ebben szeretnél útmutatást tőlem, ha úgy érzed, hogy megérinti a lelkedet, akkor vedd fel velem a kapcsolatot!

Szeretettel:

Mónika 🌸 lélek-vezető, önismereti mentor, a szülők támogatója!

Egyeztessünk időpontot

+3630/385-7038

Szántó-Külitsné Rácz Mónika

  1. Óvodapedagógus oklevél – ELTE Tanító- és Óvóképző Kar
  2. Közoktatás vezető és pedagógus szakvizsga – BME Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
  3. Napközbeni Gyermekfelügyelet Tanúsítvány – MACSKE
  4. Személyközpontú művészetpedagógia továbbképzés – Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
  5. Művészetek az óvodában szakmai továbbképzés – Neteducatio Kft.
  6. Montessori alaptanfolyam – Magyarországi Montessori Egyesület 
  7. „Félfigyelemből a teljes figyelembe” – Kokas Klára zenéből indított módszere a személyiség harmonikus fejlesztésére alap és haladó tanfolyama – Kokas Klára Agape Zene-Életöröm Alapítvány
  8. A Kokas Pedagógia sokszínűsége módszertani szakmai nap – Sztuppán Irén Művészeti Alapítvány
  9. BTM nehézségek megoldása hatékony részképesség fejlesztő módszerekkel és coaching technikákkal képzés – Műszaki Könyvkiadó 
  10. Az autizmus spektrumzavarban érintett gyermekpopuláció ellátásához szükséges alapvető elméleti és gyakorlati ismeretek – Vadaskert Alapítvány
  11. ADHD – Bethesda Gyermekkórház 
  12. Fogyatékosság-részképességzavar, Tanulási nehézségek, Tanulási technikák, ADHD, Szenzoros Integrációs Terápia, Étkezési zavarok és kezelésük, Mediációs technikák online workshopok – Patrónus Ház és Bárányfelhő Fejlesztő- és Terápiás Központ
  13. Bukfenc Játékkatalógus a tanulási zavarok megelőzéséhez – Dr. Gyarmathy Éva
  14. Amit az óvodás gyermekről tudni kell – Mód-Szer-Tár program Dr. Kolozsváry Judit szakpszichológussal
  15. Kommunikációs zavarok az óvodában tréning – Bokor-Bacsák Györgyi
  16. Az óvodás gyermek szexuális érdeklődése előadás – Bóna László
  17. Gordon iskola szülői eredményesség tanulás tréning – Kiss Éva
  18. Játék-Mozdulat-Tánc az óvodás gyermekek mozgásfejlesztése magyar népi játékokkal továbbképzés – Wirkerné Vasvári Éva
  19. Népmesék a halálról gyermekkorban képzés – Bajzáth Mária 
  20. Népmesék az óvodában képzés – Bajzáth Mária
  21. Népmesék, kortárs mesék, életmesék képzés – Kádár Annamária
  22. Baby-sitter, csecsemőgondozási és elsősegélynyújtási tanfolyam – Magyar Vöröskereszt
  23. Pránanadi 1.-6. mesterfokozat és Pránanadi Reinkarnáció – Petrezselyem József és Sütő Imre
  24. A szülőség művészete kurzus és Egység Áldás Adó tanfolyam – Gálik Klára O&O Academy
  25. Elengedés tanfolyam Sedona módszer – Palacskó András